Første dag med booking ga knallstart for kystledhyttene

Som kjent har Hvaler Kulturvernforening i dag fire kystledhytter med totalt 18 sengeplasser som leies ut gjennom Oslofjordens Friluftsråd (OF) https://www.oslofjorden.org/hytteoversikt/. Tre av disse ligger innenfor området “Brottet Kystkultursenter” på Spjærøy, mens den fjerde, gamle Brekke skole, ligger på Kirkøy. I dag (11.02.) startet utleiesesongen (3.4. – 31.10) for disse hyttene, i første omgang for medlemmer av OF, på torsdag (13.2.) også for ikke-medlemmer. Om vi skal driste oss til å tro at første dag med booking gir et signal for årets sesong, så tegner dette til å bli en knallsesong. Hele 42 døgn er allerede booket på Brekke skole, mens de resterende 70 fordeler seg på de tre andre hyttene. Dette betyr m.a.o. at vi allerede har dekning for godt over 1/3 av antall utleide døgn i forhold til i fjor da vi endte opp med 301 døgn totalt.

Det sier seg selv at det først og fremst er juli og august som nå fylles opp, men fortsatt er det gode muligheter for å få tak i fine sommerdager. Her skal imidlertid legges til at med vinterisolerte hytter både ved Brottet og på Brekke, kan du nyte gode dager med flott turterreng rundt alle hyttene. På Spjærøy er det to eker (prammer) til disposisjon, på Brekke står 6 sykler og venter på gjestene. Du kan totalt leie hyttene i 5 dager.