Fullt dungadstrøkk i sensommer-sol over Brottet

I arbeidet med vegg og tak var følgende på plass i dag: Thor-Ivar Olsen, Tom Buskoven, Jan Appelgren, Steinar Pettersen, Ole-Christian Bernholth, Per Christiansen, Asbjørn Svendsby, Jan Arntzen og Paul H.

Arbeidet med å kle inn Amfigrotta med trepanel nærmer seg slutten, kun en arbeidsdag til, så vil vi nå en ny milepæl i Brottets 13 årige historie. Fortsatt vil vi imidlertid  ha flere måneders jobb foran oss,  før vi kan sette “to streker” under et ferdig Amfi. I klartekst betyr det (under forutsetning av kommunes godkjenning) et stort løft med å fjerne stenskåler på det 130 m2 store taket for legging av et tredekke som erstatning for sten, oppsett av rekkverk for å avgrense et publikumsområde og istandsetting av rekkverk og trapper. Forutsetningen for å få gjort alt dette, samt noen mindre justeringer på lystårnene, er at vi får på plass finansiering, noe vi har godt håp om. I så fall vil vi nok nærmere oss årsskifte 2018/2019 før vi kan si oss ferdig.

Tonnevis av sten skal nå ned fra taket. En større traktor med stor skuffe er “bestilt” og med denne håper vi å flyttet  stenmassene vekk slik at vi etter hvert kan legge et tredekke som erstatning. Stenskålene vil deretter bli brukt som fyllmasse i havneområdet.

Sten handlet det også om på bakkenivå, ikke for å flytte, men å legge ny-gammel sten. Her Kennet Baarstad i herlig driv med beltevogna for å hente sand til stenleggerne Erling Olsen og Leif Hansen

Selv om været var høyst sommerlig, så forbereder vi oss også på årstidene som nå er like om hjørnet. Vår flotte skute “Takaka”, en viktig del av kystlekeplassen pakkes, inn av Thor- Ivar Olsen, som i sitt yrkesliv har “verdensrekord” i pakke inn, nettopp båter. Kommende vår skal skuta lakkes, males og få  både bom og mast, forhåpentligvis til glede for mange barn og voksne.