Historien gjentar seg ikke – den er der. Heng den gjerne på veggen!

At Hvaler Kulturvernforening kan tilby historiske kart fra Vesterøy, Spjærøy, Asmaløy, Kirkøy og Søndre Sandøy er ikke noe nytt, men når vi nå går inn i påsketiden, og mange rydder og utbedrer hus og hytter, tar jeg sjansen på å minne om de flotte historiske kartene vi har over nevnte øyer. Kartene selges for kr 250,- pr stk til inntekt for Hvaler Kulturvernforening. Om du vil ha kartet tilsendt, må vi fakturere deg for ytterligere kr 150,- (porto + emballasje). På Hvaler leverer vi uten tillegg i pris.

Historisk kart over Spjærøy

Om du vil ta en titt på disse kartene i løpet av påsken, så er det full mulighet for dette. Vi har nemlig fått disse kartene preget på stålplater som er oppmontert på sjøbua på Nordgårdsbrygga ved Brottet.

Oppfordringen er derfor – gå en tur i området ved Brottet med Nordgårdsbrygga både for naturopplevelsen og for å se hvor fine disse kartene er. Bestille kart, gjør du til undertegnede på mail: paulh@online.no  Betale gjør du til konto : 5010.06.92187 eller Vipps 15948