Høyt “hang” de og surt hadde de det…..

I et på alle måter surt vær kom de siste lengdene med papp, og lekter på plass på taket av det nye båtbyggeriet. All ære til Eivind Børresen og Ragnar Holte for jobben som taktekkere.

På nordveggen av det nye bygget skal det inn en større port med en bredde på rundt 5 meter. Dette fordi det er fra denne siden vi skal ha ut og inn skøytene som skal settes i stand og bygges her. Allerede fredag 11. desember, er det planlagt at Hvaler-skøyta “Skarven” skal inn i det nye bygget. Skøyta, som er fra rundt 1880, eies av Hvaler Kulturvernforening og skal gjøres sjøklar i løpet første halvår 2021. Dette parallelt med at vi starter arbeidet på en modell av en losbåt fra samme tidsperioden. Treet som skal bearbeides til kjølstokk, skal felles førstkommende fredag.

Men ikke bare pågår arbeidet for fullt på det nye båtbyggeriet. Også i kiosken og i Brottet skjer det arbeid fortløpende. Og fagfolk og handymen er vi godt forspent med her representert ved Steinar Pettersen (jernarbeid/sveiser), Kåre Næss (med ert yrkesliv bl.a. som maler og gulvlegger sammen med Asbjørn Svendsby (regnskapsmann) og Trond Engblad (rektor). De to sistnevnte også med stor praktisk erfaring og sans for estetikk.

Totalt var vi 16 mann på jobb i dag, imponerende all den stund været langt fra var det beste.