Hvaler kulturvernforening en del av Østfold historielag

cropped-cropped-img_70911

Selv om Hvaler kulturvernforening har vært medlem av Østfold historielag i mange år, og deltatt med representant på historielagets årsmøter, har nok aktiviteten og betydningen av arbeidet til Østfold historielag vært relativt ukjent for de fleste av oss.

Det som imidlertid må understrekes, er at Hvaler , som en viktig kystkommune  og som sådan sentral for den historiske utviklingen av “Smaalenenes amt”, tilsvarende det som i dag er  Østfold fylke, hører med i det fellesskapet som Østfold historielag representerer. Håpet er derfor at historielagets årsmøte i 2017, der Hvaler kulturvernforening skal stå som arrangør 22. april (Amfigrotta), vil bidra til å knytte oss enda nærmere til det kulturhistoriske arbeidet de andre 23 lokallagene representerer.

bakkehaugen_skipet%20_bergkunst_frayngrebronsealder1

I arbeidet med å presentere sin virksomhet og dermed spre kunnskap om Østfolds historie, har Østfold  historielag det siste året blitt “modernisert” gjennom ny nettside: http://ostfoldhistorielag.org/ med en rekke nyhetsbrev http://nyhetsbrevet.weebly.com/utgaver-av-nyhetsbrevet.html samt facebookside: https://www.facebook.com/historielag/?fref=ts

Gå inn å søk kunnskap om Østfolds historie, en historie Hvaler er en viktig del av.