Hvaler Kulturvernforening oppfordrer og takker!

Bli med å støtte arbeidet med gamle Brekke skole. Til dere som allerede har bidratt med rundt kr 7000,- -Hjertelig takk

Betalingsoppfordringen over med tilhørende faktura og vippsnummer er nå delt ut i over 1000 eks til fastboende og hyttegjester på Hvaler. Målsettingen med denne aksjonen er å gi informasjon om restaureringsarbeidet som er i gang på gamle Brekke skole,  Hvalers første faste skole (1849), samtidig som vi nå har satt oss som mål å samle inn minst kr 20.000,-. Disse midlene skal gjøre oss i stand til å utstyre 1. etasje med senger, sengetøy, møbler, lamper etc. for å få denne etasjen funksjonell som kystledhytte allerede i 2019.

Som kjent har vi fått mangesidig støtte til selve restaureringsarbeidet. Når det gjelder midler til å utstyre huset er det derimot langt vanskeligere å skaffe støttespillere – derfor appellerer vi til fastboende og hyttegjester; Hjelp oss med å få dette på plass, dermed gis vi også muligheten til å sikre videre drift – på egenhånd.

Vi takker for hver krone som kommer inn til konto 1503.37.73584 eller til Vipps 116240

Vi har også noen å takke, takke for at de holder håpet opp om en gladmelding fra Norsk Tipping og samtidig gir grasrotandelen til Hvaler Kulturvernforening. Over kr 14.500, tikket nemlig inn denne uka, nettopp fra glade spillere. Dette er “ekstra-penger” som vi kan bruke til å drifte en forening med et stadig bredere engasjement i Brottet med Museumshavna, I Arekilen, på Brekke skole, på Festningsholmen, Akerøya og i samhandling med Hvaler kommune og Hvaler Hagelag om Kulturminnedagene.

Takk til dere alle for dette bidraget. Til dere som spiller på Lotto eller tipper, velg gjerne Hvaler kulturvernforening som grasrotmottaker. Konto for denne støtten er : 5010.06.92187