“I skumringstimen er det godt å jobbe, for julemarked lørdagen der på….”

Med stor innsats fra dugnadskorpset er vi nå temmelig nær ved å kunne si velkommen til årets julemarked.  I flere dager, og i ettermiddag spesielt, har det blitt jobbet intenst for å informere og veilede selgere, vaske doer, klargjøre og pynte Emilstua og finstua på Nordgården, sikre juletreet i blåsten, montere opp historiske kart, sette fram bålpanner og ved, klargjøre lydutstyr og sist, men ikke minst, sette kjøkkenet i stand til å “mette” alle dem vi håper møter opp til julemarkedet i morgen, den sjuende i rekken.

Komiteen med Anne-Lise Eriksen i spissen  har gjort et meget godt forarbeid. I kveld var det Jan Vassdal, Paul H, Vidar Pedersen, Arnt Otto Arntsen, Kathrine Sandstrøm, Ivar Knudsen og Tone Bergerud Eriksen som gjorde unna de praktiske og siste forberedelsene.

Nærmere 30 selgere av bøker, et vel av smakfulle mat- og håndverksprodukter, historiske kart etc. stiller opp. Nå venter vi bare på deg. “Velkommen til julemarked” på kystmuseet i morgen lørdag 9.12. kl 12:00 – 15:00, et samarbeid mellom Hvaler kulturvernforening og Kystmuseet Hvaler.