Julemarked som varmet

Sur nordavind til tross, for fjerde gang på rad kunne Hvaler Kulturvernforening og Kystmuseet Hvaler  glede seg over stor tilstrømning til julemarkedet på Nordgården (7.12.). Godt over 1000 store og små fikk oppleve et julemarked med tradisjonsrik mat, musikk,  salgsboder med mangfoldig utvalg, gang rundt treet, ponniridning og møte med gamle juletradisjoner i hovedhuset og Emilstua. Ikke mist har julemarkedet blitt et sted der bygdas folk, og gledelig mange fra distriktskommunene, treffes for en hyggelig førjulsprat. Julemarkedet på Kystmuseet har blitt en arena der relasjoner pleies og tradisjoner holdes i hevd. Dette helt og fullt i tråd med det “mandat” vi i Kulturvernforeningen jobber etter.

På julemarkedet er det tilbud til "barn" i alle aldre. Her kan du både ri på ponni og møte nissen som har kommet ens ærend fra Fredrikstad for å besøke øysamfunnetNissen og Jan A

På julemarkedet er det tilbud til “barn” i alle aldre. Her kan du både ri på ponni og møte nissen som har kommet ens ærend fra Fredrikstad for å besøke øysamfunnet. Jan Appelgren var en av de mange som fikk hilse på Nisse-Kurt

På vegne av styret i Hvaler Kulturvernforening vil jeg få takke vår egen julemarkeds- komite  for flott arbeid både før under og etter dagens julemarked. En stor takk også til alle dere som deltar med et mangfold av produkter, sang og musikk. Sist, men ikke minst  – takk til dere  som støtter oss gjennom å møte opp på en dag vi har jobbet for i flere måneder.

Se Fredriksstad Blad fyldige bildereportasje fra Julemarkedet http://www.f-b.no/bildeserier/kultur-bildeserier/maritimt-marked-pa-hvaler-1.8202112

Paul Henriksen                                                                                                                                       Leder av styret i Hvaler Kulturvernforening