Kystledhytta Klyven, en vinner i sesongen 2017?

Som vel kjent drifter Hvaler kulturvernforening de tre kystledhyttene Stenhoggerhytta, Klyven og Mundastua (første utleie 1.7.2016). Selv om alle tre hyttene er nærmest identiske i størrelse, utrustning og nærhet til sjøen, er det Stenhoggerhytta som, gjennom flere år, har hatt det største antallet bookinger .

img_1749img_1765

De tre kystledhyttene ved Skjelsbusundet er av de best besøkte i Oslofjordområdet. Håpet er at  utbedring av utearealer og tilrettelegging for rullestolbrukere på Klyven , skal  gi nettopp denne hytta et økt besøkstall. En stor og skjermet uteplass, samtidig med flott utsikt over livet i havna bør slå positivt ut. Bildet til venstre over er tatt fra Mundastua

img_1778 img_1785

Taket på Klyven blir utbedret, et arbeid dugnadsgjengen startet på sist lørdag. I en fantastisk flott mandagskveld med vindstille og  stjernehimmel var det full innsats med legging av papp og nye lekter.  Om værgudene fortsatt spiller på lag, er taksten igjen på plass i løpet av et par dugnadsøkter. Vi er i rute for å kunne tilby Klyven i “new look” til første utleiedato 24.3.

I sesongen 2017 bør Klyven “puste” Stenhoggerhytta i nakken i konkurransen om flest utleiedøgn. Book deg inn via Oslofjordens friluftsråds nettside og prøv – du blir garantert ikke skuffet. I tillegg har vi tro på at Mundastua, nyåpnet i sesongen 2016, vil melde seg på i denne uhøytidelige konkurransen.

Paul Henriksen                                                                                                                                      Leder i Hvaler kulturvernforening