Kystlekeplassen – Her skal “Gråtass modell 1948” få sin nye garasje.

Ute i friluft nå, snart på plass i ny og tilrettelagt garasje

Som kjent for mange har Hvaler kulturvernforening og Kystmuseet Hvaler i flere år arbeidet med å utvikle kystlekeplassen. Dette som et tilbud til barn og foreldre med en avdeling i Museumshavna ved Brottet og en på Nordgården (kystmuseet). En ekte “Gråtass” traktor har lenge stått på ønskelisten og for to år siden fikk vi kjøpt en slik, ja en virkelig veteran fra 1948. Etter en noe omflakkende tilværelse skal nå kystlekeplassens Gråtass få sin egen garasje der barn og unge skal få “klatre og klå” på en ekte sliter.

Det gamle skuret på Nordgården som har huset mange gamle gjenstander klar for Sandbakken, ble i kveld revet for å gi plass for ny garasje for Gråtass

Helge Olav Lilleheier, Carsten Henriksen, Leif Hansen, Thor-Ivar Olsen, Arild Johannesen, Jan Vassdal og Paul H “strippet” i kveld det gamle skuret. Neste mandag starter arbeidet med å klargjøre tomta der garasjen til Gråtass skal bygges. Vi håper og tror at den 70 år gamle sliteren vil bli en ny og viktig attraksjon først og fremst for barn og unge, men også for den eldre generasjon .