Lions Club Kirkøy med flott gave til Hvaler Kulturvernforening!

Hvaler kulturvernforening er omgitt av gode støttespillere både i næringslivet , det offentlige, stiftelser og lokale organisasjoner. Så sent som på bygdedagen i går fikk vi overrakt en gave fra Hvaler Hytteforening til kystlekeplassen.

Vi gleder oss med Kyrre og alle andre barn som vil nyte godt av den flotte gaven fra Lions Club Kirkøy og Hvaler Hytteforening

Ved flere anledninger har Lions-klubbene stilt opp for oss og gitt støtte både til kystlekeplassen, Amfigrotta, til hjertestarter i Brottet og til rampe for rullestolbrukere på kystledhytta Klyven. I dag kom det nok en gladmelding fra Lions Club  Kirkøy, ved Jon Egil Andersen, om at vi vil motta kr 15.000,- til kystlekeplassen, et beløp som vi bli bekreftet med overrekkelse under Havnefestivalen på Skjærhalden den 17. juni.

Thor-Ivar Olsen og Jonas Jonassen er allerede i gang med å legge til rette for bruk av Takaka som lekeplass.

Med gavene fra Hvaler Hytteforening, og i dag Lions Club Kirkøy, kan vi jobbe videre med å sette Takaka, vår “stolte skute”, i stand som lekeplass. I tillegg vil vi bl.a.  etablere nye grillplasser  og utstyre fyrlykta innvendig.

Hvaler Kulturvernforening  takker for tilliten som er vist oss gjennom tildelingen av midlene til kystlekeplassen.