Ny heder og ære til Hvaler kulturvernforening – er tildelt Oslofjordprisen 2016!

I desember kom Hvaler kulturvernforening helt til finalen i den nasjonale konkurransen om frivillighetsprisen 2015. Selv om vi “tapte” på målstreken var dette en stor begivenhet og anerkjennelse til foreningen og foreningens mange dugnadsarbeidere.

Mundastua 30.1.Kystleden, far og to barn i robåt

Basto 15.06. 3IMG_7385 (2)

Det er særlig lagt vekt på arbeidet for friluftsinteressene i OFs begrunnelse for tildelingen av Oslofjordprisen 2016

I dag kom det beskjed fra Oslofjordens friluftsråd  om nok en stor anerkjennelse i form av tildeling av Oslofjordprisen for 2016 . Begrunnelsen kan du lese i  brevet fra direktøren i friluftsrådet Rune Svensson. Oslofjordprisen 2016 til Hvaler kulturvernforening

Å få en slik anerkjennelse i konkurranse med ildsjeler i kommuner både på øst og vestsiden av Oslofjorden, er en stor ære og heder til de som stiller opp med dugnadsinnsats. Spesielt har OF lagt vekt på arbeidet med kystledhyttene, kystlekeplassen og arbeidet med å utvikle nye traseer for kyststien, men nevner også en rekke andre aktiviteter der kulturvernforeningen er engasjert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tilsyns- og dugnadsgruppa for kystledhyttene

Styret i Hvaler kulturvernforening vil uttrykke stor takk til styret i Oslofjordens friluftsråd for årets tildeling, som vil bli offisielt foretatt og markert på Oslofjordmuseet 7. april. Det er med stolthet vi har mottatt dagens gladmelding om det friluftsrådet betegner som “ekstraordinær innsats for friluftsinteressene” og ser fram til begivenheten 7.4.

Paul Henriksen                                                                                                                                   Leder i Hvaler kulturvernforening