Ønsker du å vite mer om arbeidet med slektsforskning? – bli med på møtet i Amfigrotta 20. november

For personer som søker informasjon om sin egen, eller nærstående personers slekt på Hvaler, er bygdebøker som “Gårder og slekter” av stor betydning for å komme i gang. Disse bøkene har imidlertid sin begrensning . Mange vil videre i sin søken, og har da tatt kontakt med oss i Hvaler kulturvernforening,  som stort sett ikke har kunnet gjøre annet enn å vise til kirkens protokoller og til tilgjengelige folketellinger.

For å skaffe foreningen noe kompetanse på slektsforskning, og for å hjelpe personer til å starte sitt selvstendige slektssøk, har derfor styret i kulturvernforeningen jobbet med tanken om å starte et kurs for personer som er interessert i å vite mer om sin egen slekt. I den forbindelse har vi luftet tanken med Østfold Historielag som igjen har funnet fram til nøkkelpersoner i organisasjonen “Slekt og Data Østfold”.

Morten Edvardsen og Henning Pytterud er navnet på slike nøkkelpersoner som du kan treffe i Amfigrotta ved Brottet på Spjærøy onsdag 20.11. kl 18:00. Målsettingen er at dette informasjonsmøtet igjen skal danne grunnlaget for et eget kurs på nyåret. I den forbindelse inviteres også medlemmer av Kråkerøy historielag til møtet.

Hjelp oss å spre plakaten du finner link til under: Plakat slektsforskning