Selv en kveld i november kan være effektiv.

Arild Johannessen, Petter og Espen Wistner, Jonas Jonassen og Thor-Ivar Olsen er godt i gang med å reise den første sjøboden på Nordgårdsbrygga.

Selv om det er mørkt når vi kommer og mørkt når vi går på denne siden av kalenderen,  er det godt å se at en tre – fire timers dugnad kan være effektiv. Kveldens dugnad i to lag hadde flotte værforhold med minus 1 og vindstille. Det som imidlertid sikrer fremdriften på en slik kveld, er god planlegging både i form av materialinnkjøp og fordeling av mannskapene. Det å ha folk på hvert lag som både kjenner arbeidstegninger og kan “stammespråket” gode håndverkere behersker, er gull verdt. I så måte er vi godt forspent, nettopp ved å ha denne kompetansen.

På brygga ser vi nå reisverket til den første sjøboden. Det haster med å få denne opp for å møte en eventuell streng vinter med is. Sjøboden på 15 kvadratmeter skal nemlig huse kompressoren som skal bidra til å holde området rundt brygga isfri. I tillegg er boden tiltenkt utstyr til kystledhyttene.

Asbjørn Svendsby, Carsten Henriksen og Helge Olav Lilleheier fikk allerede i kveld på plass bjelkelaget for den nye uteplassen på Klyven

Men også på kystledhytta Klyven ga novemberkvelden en god oppstart . Her lages det nå en større uteplass som skal gi rom for “bevegeligheten” til en rullestolbruker. I tillegg til uteplassen, får kystledhytta rampe og ny dør som sikrer tilgjengelighet for de som er avhengig av rullestol.

Vi forbedrer Amfigrotta for utvidet bruk og utleie

Amfigrotta blir viktig for oss oss både med tanke på sommerens forestillinger , men ikke minst som utleielokale året rundt. I kveld var det tid for erfaringsutveksling - hva kan vi gjøre for å gjøre Grotta mer attraktiv?
Amfigrotta blir viktig for oss i årene som kommer  både med tanke på sommerens forestillinger , men ikke minst som utleielokale i året for øvrig. I kveld var det tid for erfaringsutveksling – hva må til for å gjøre Grotta mer attraktiv? Anne-Lise Eriksen, Steinar Pettersen, Jan Appelgren, Carsten Henriksen, Petter Wistner og Tom Buskoven ga alle viktige bidrag til en plan for utbedring som nå vil bli satt i verk.

Amfigrotta har siden oppstarten i fjor vist seg svært attraktiv med tanke på utleie til lag og foreninger. Det som også er gledelig, er at et økende antall privatpersoner som ønsker å feire fødselsdagen, barnets dåp, bryllup eller en annen av livets merkedager, ser Amfigrotta som et spennende alternativ. Vi ønsker nå å forbedre tilbudet. I kveld hadde vi derfor en større gjennomgang av lokalitetene for å se hvordan disse kan utnyttes best mulig.

Og møtet i kveld konkluderte med å legge en plan for utbedringer, en plan som vi iverksetter i perioden 7. januar – 15 februar. Målet er å få et bedre alternativ for utleie enn hva tilfellet er i dag. Merk deg dette når du skal leie selskapslokale i 2017