VI FORTSETTER SUKSESSEN MED FOREDRAG I AMFIGROTTA – NÅ 13. MARS

FOREDRAG OM ERFARINGENE MED BYGGINGEN AV HVALERSKØYTA “ARNT OTTO”

Som mange vil være kjent med har Hvaler kulturvernforening satt i gang en serie med foredrag der allerede to er gjennomført i januar og februar. Nå inviterer vi til en ny spennende seanse der erfaringene så langt med byggingen av hvalerskøyta “Arnt Otto” skal presenteres, først ved en kort orientering i båtbyggeriet, deretter i foredrags form i Amfigrotta .

Tid og sted: Båtbyggerriet/Amfigrotta ved Brottet: Onsdag 13. mars kl 18:00.

Dette er historien om en båttype som har tjent vår del av kysten både som losbåt, i fiske og som fraktefartøy, men der mye av kunnskapen om byggeteknikken ble borte med de gamle båtbyggerne. Hva har så dagens båtbyggere Gunnar Eldjarn og Andreas Pagander “tatt tilbake” av kunnskap gjennom byggeprosessen. Dette vil de selv sette ord på førstkommende onsdag.

Hjertelig velkommen: Medlemmer i Hkvf kr 50,-. Ikke-medlemmer kr 100,-