Vi trengte en trebåt til sommerens forestilling i Brottet – NÅ ER ALLEREDE EN HVALERSKØYTE PÅ PLASS!!

Sommerens oppsetting i Brottet amfi, “Lysglimt i mørke”, er et nyskrevet stykke, men med mye av den samme scenografien fra i fjor. Fyret og fyrfolket er fortsatt med, men i kommende forestilling er losen og losens utfordrende liv og virke mer fremtredende. Noe av det som er tematikken i stykket, er kvinnens kamp for at de mange losskøytene skulle få dekk for å unngå at så mange av deres ektemenn og sønner omkom på havet.

Å være los og losgutt var et svært utfordrende og til dels farlig yrke, særlig i tiden da skøytene var uten dekk

For å få fram bl.a. kampen for å bedre losbåtene, så trenger vi en trebåt, aller helst en mindre Hvalerskøyte eller en tresnekke som kan plasseres på scenen – se skisse under. Dette bør nok helst være en båt som har hatt sin siste dag på sjøen og som vi vil måtte “modifisere” for å få den innpasset i scenebildet. Har du en slik båt som kan passe, evt. kjenner til noen som har, hører vi svært gjerne fra deg. To billetter til selvvalgt forestilling skal vi i alle fall kunne skaffe som takk for hjelpen. Ta kontakt enten med undertegnede : 414 63 771 eller manusforfatter Hans Petter Thøgersen: 909 50 310

Båten vi er på jakt etter vil ha en sentral posisjon og “rolle” i sommerens oppsetting. Her fra musikkteateret “Fyret” i 2019