Årets julemarked ble en knallsuksess – “alle” var der!

img_0962img_0959

Hvor mange som egentlig var på kystmuseet i dag er noe usikkert, men anslag gjort bl.a. med utgangspunkt i antallet parkerte biler, forteller oss at det var over 1000 personer som kom til julemarkedet på kystmuseet denne flotte desemberdagen. Det perfekte været var selvsagt en suksessfaktor, men ikke været alene. Kvaliteten og bredden på de varene folk ble tilbudet var også en viktig faktor.

img_0917 img_0919

Hvaler bondelag stilte med både kjøttfulle Hereford kyr, bålpanne og flott tilrettelagte benker. Dette var ett av flere nye og svært populære tilskudd til årets julemarked

img_0926 img_0928img_0938 img_0946

img_0941img_0952

Ideelle organisasjoner, kunsthåndverkere, produsenter av lokal mat og forfattere. Alle bidro de til å lage en festdag på veien mot årets julefeiring.

img_0948 img_0968

Å legge til rette for “den gode samtalen”  med venner og de en ikke har truffet “på mange år” er ikke minst viktig når kystmuseet og Hvaler kulturvernforening arrangerer julemarked og bygdedag (pinseaften). I dag kan vi trygt slå fast at dette også ble kronet med suksess .

"Korpset" er alltid med oss på julemarkedet, et viktig ledd i den tradisjon som er skapt
“Korpset” er alltid med oss på julemarkedet, et viktig ledd i den tradisjon som er skapt

Takk til alle som gjorde dagens julemarked til en dag for minneboka; selgere, musikanter, korpset og alle dere som bare var der for å handle og prate. Sist, men ikke minst takk til komiteen med hjelpere som har bak seg et stort arbeid for å legge til rette for en slik dag.

En riktig god jul til dere alle

Paul Henriksen                                                                                                                                    Leder i Hvaler kulturvernforening