De står på for å nå frister; hekketid og premiere!

Tiden går fort både for dugnadsgruppa i Arekilen og for de som har jobbet i hele vinter i Brottet. Klare frister knyttet til ferdselsforbundet (hekketiden fra 15.04.) og premieren på “Fyret” 10.07., da “alt” skal være klart,  bidrar til å sette klare rammer for arbeidet.  For gjengen i Brottet betyr det at nye gangveier, ny tribune og installering av ny “port” på minst ett av tårnene skal være på plass.

All ære til denne gjengen som på rekordtid har fått på plass den nye utkiksplattformen i Arekilen. Nå gjenstår bare sjarmøretappen med å få på plass rekkverket. Dagens glade gjeng: Asger Bentzen, Carl Erik Madsen, Trond Bergersen, Kai Hermansen, Kåre Næss, Ragnar Holthe og Kåre Adolfsen. Foto: Geir Ove Haug

Gårsdagens dugnad i Brottet innebar naturlig nok “mye av det samme” som i forrige uke, men med flott vårvær og fortsatt “full gruppe” er det betydelig fremdrift både med tanke på tribunen, gangveiene og i planleggingen av veien videre der vi bl.a. skal forbedre lystårnene. Førstkommende mandag får vi derfor besøk av et firma som skal gi oss råd om løsninger med “garasjeporter” i front på lystårnene. Dette både for å gjøre tårnene lettere tilgjengelig og for å sikre at svake konstruksjoner innebærer en sikkerhetsrisiko for publikum.

Jan Appelgren, Steinar Pettersen, Tom Buskoven, Thor-Ivar Olsen, Ole-Christian Bärnholdt, Jan Vassdal, Paul H, Kennet Baarstad og Erling Olsen sørger for at de dårligst solgte plassene nå fortjener en helt annen status når salget av billetter starter for alvor. Her blir det flott å sitte.

I morgen er det ny dugnadsinnsats – da på Brekke skole. Følg med, da “flytter vi inn” i nyrestaurerte lokaler!