Det hytteboka forteller, tror vi på

hyttebok___skinn_4b98fa58d20181mundastua-5

Kystledsesongen går nå ubønnhørlig mot slutten med uke 43 som siste sjanse for i år . 236 utleiedøgn er til nå registrert mot 210 i fjor. Dette er m.a.o. den beste sesongen vi har hatt, da med en ny hytte (Mundastua) i drift fra 1. juli. Neste år håper vi å få full effekt også av denne hytta. De rundt kr 100.000,- som vi nå kan notere inn, er av stor betydning for en frivillig forening med et stadig økende driftsbudsjett.

På alle tre kystledhyttene har vi hyttebøker og de fleste som bor her legger igjen hyggelige tilbakemeldinger og praktiske tips til forbedringer. Ja mange er det som forteller begeistret om gjentatte besøk på hytter med god standard. Dette i et miljø der de opplever ro, sjønærhet, tilgang til turløyper, lekemuligheter for barna og en ramme av kysthistorie. På to av hyttene er det også anledning til å ha med husdyr.  Les selv hva et utvalg  gjester forteller fra oppholdet nå i høstukene:

img_0188 img_0191 img_0196 img_0198 img_0200 img_0202 img_0203

Hvorfor ikke et opphold på en kystledhytte som julepresang til den eller de som har alt?

Allerede i slutten av november starter booking for ny sesong og hvorfor ikke benytte anledningen da til å booke dager i “kremsesongen” som julepresang til venner eller familie som har alt, og som vil sette pris på et slikt unikt opphold i idyllen ved Skjelsbusundet? I neste sesong bestyr det også at Klyven vil bli tilrettelagt fra rullestolbrukere samtidig som hytta vil få ny og større uteplass.

Følg med på dato for oppstart av booking på hjemmesiden til Oslofjordens friluftsråd. Booke gjør du på følgende link: http://www.oslofjorden.org/portal/page/portal/of/kystleden?displaypage=TRUE&element_id=16217

Takk til dere som benyttet kystledhyttene i inneværende sesong. Velkommen tilbake og ikke minst; velkommen til nye gjester!

Paul Henriksen                                                                                                                                      Leder i Hvaler kulturvernforening