Dugand i sommersol for sommergjester

Kystledhyttene har vært mye fokusert på kulturvernforeningens hjemmeside og ikke uten grunn. Hyttene representerer en viktig del av stedet historie, de gir muligheter for mange til å oppholde seg i et sjønært område, og ikke minst gir de kulturvernforeningen viktige inntekter. Som en av de gjestene i Stenhoggerhytta skrev i hytteboka sist helg: “For oss som bor på Lillehammer og som elsker å være ved sjøen, men som verken har, eller har råd til å ha egen hytte, er kystledhyttene et svært godt alternativ som vi benytter oss av. Hit kommer vi garantert tilbake”.

Det er slike og mange andre hyggelige tilbakemeldinger som gir motivasjon til å stå på. I strålende sommersol ble både Stenhoggerhytta og Klyven malt opp i kveld, i tillegg til at Klyven har fått et “kledelig” espalier. På bildene over er Jonas Jonassen, Thor-Ivar Olsen, Arild Johannessen, Asbjørn Svendsby og Petter Wistner i full gang med maler- og snekkerarbeidet.

At vi kan presentere pene, lett tilgjengelige og  sjønære hytter viser seg også på bookinglistene. Mens vi i 2016 hadde 232 døgn totalt utleid, er vi allerede nå oppe i 220 døgn booket fram til midten av august. Med gode erfaringer også for høstsesongen (vinterisolerte hytter), vil dette helt klar gå mot et nytt rekordår.