Dugnadsdag med et godt møte med veggen

Mandag er vanligvis den store dugnadsdagen i området ved Brottet. “Dugnadsloven” vår, humoristiske styrestang for arbeidet,  tilsier imidlertid at når høytider “stjeler” mandagene, skal dugnaden gjennomføres “på den påfølgende dag, eller så snart det er mulig at gjennomføre denne”. I dag var det derfor full innsats både på dag- og ettermiddagstid.

Erling Olsen, Kennet Baarstad og Leif Hansen stensetter området rundt toalettene på Amfigrotta.

Med midler både fra Hvaler Hytteforening og sist  fra Hvaler Lions Club,  Kirkøy kan vi nå gå til viktig materialinnkjøp for å utvikle Kystlekeplassen. Her er Thor Ivar Olsen ferd med å sikre vår stolte skute “Takaka”, slik at ingen skal skade seg under lek om bord i det som utvilsomt vil ble en spennende lekeplass.

Kveldsskiftet gikk videre på arbeidet med å endre Amfigrotta fra å fremstå som en grå og tung bunker, til etter hvert å bli et smakfullt bygg . I disse dager gjøres grunnarbeidene gjennom å sette på panel på ytterveggene. Kommende høst skal de samme veggene males “stengrå”

Nevnes skal også at dagen i dag ga rom for møte med tidligere kultursjef i fylkeskommunen, Bjørn Edvardsen. Bjørn er nå pensjonist, men er i kraft av sin kompetanse og erfaring trukket inn i arbeidet med å rullere  en ny kulturplan. Som del av dette arbeidet skal utendørsscenene i Østfold , herunder Brottet, kartlegges bl.a. med tanke på fremtidige midler for utvikling av anlegget. På alle vis  et positivt møte, der Thomas Holmen Olsen i Hvaler kommune også deltok.