Dugnadsfolket i kulturvernforeningen samhandler over Løper’n

Med hjelp fra Ragnar Holte, hentet Arild Johannesen, Leif Hansen, Erling Olsen og Paul H materialer på Brekke

Dugnadsgjengene i kulturvernforeningen har som kjent parallelle prosjekter på henholdsvis Brekke og i området ved Brottet. Dette er også arbeid som til en viss grad koordineres med tanke på materialer og utstyr. I dag var det tid for gjengen i Brottet å hente overskuddsmaterialer og rør fra Brekke som kan utnyttes til å bygge boder og trekke el-kabler for å bedre forholdene for gjestene på kystledhyttene ved Nordgårdsbrygga. Her blir med andre ord ressursene brukt på best mulig måte, i tillegg til at det skapes nettverk og vennskap “på tvers av Løper’n”.

På Brekke var det også annet arbeid som pågikk i dag. Firmaet Petter A. Olsen AS, her ved Arvid Sand splittet fjell foran kjelleren. Dette er fjell som må bort for å føre vann – og avløpsledninger inn i kjelleren til påkoblingspunkter på kjøkken og våtrom som også skal på plass. Petter A. Olsen har også tidligere stilt opp for Hvaler kulturvernforening og vi takker så mye for slike bidrag som de vi har fått både i Brottet og i dag på Brekke.

De som var igjen i Brottet hadde også nok å gjøre med fornying i Amfigrotta. Tom Buskoven, Steinar Pettersen og Jan Appelgren  forbedrer utstyret på kjøkkenet der ny stekeovn og plate skal på plass sammen med ny benkeplate. I disse dager går vi også til inn kjøp ny prosjektor og lerret til Amfiugrotta. Med dette håper vi at den gode trenden med utleie skal bedres ytterligere.

Ønsker du å leie Amfigrotta, evt. også Brottet for en anledning – ta kontakt med undertegnede for informasjon og avtale (paulh@online.no evt. 41463771).