Dugnadslogg for uke 49

Også i førjulstiden er det full innsats på dugnadsfronten både i Brottet , på kystmuseet og på Brekke. Fra dugnaden i Brottet denne uka har vi ikke bilder, men her ble det lagt flere kvadratmeter med sten i inngangspartiet, i tillegg til at det ble jobbet videre med en av trappene inn til amfiet.

På kystmuseet sto julemarkedet i fokus for dugnadene denne uka da Vidar Pedersen, Arnt Otto Arntsen Harald Hansen, Gun Karin Karlsen, Elisabeth Nordang og Anne-Lise Eriksen møttes for finpuss og planlegging av plassering for servering og alle dem som på lørdag skal selge sine produkter til et forhåpentligvis kjøpelystent publikum.

På Brekke går det nå mot et viktig historisk punkt i form av at huset nå få påkoblet vann og avløp som forhåpentligvis skal friste mange til å bruke huset både som kystledhytte og i form av kulturarrangementer. På bildet over er rørlegger fra Bademiljø Hvaler i gang med arbeidet. “Gjester” som bringer med seg støtte til gamle Brekke skole er det også på bildet til høyre der dugnadsarbeiderne Geir Ove Haug, Ragnar Holte og Eivind Børresen takker Mona Novang og Vidar Barth for pleksiglass som skal gi innsyn og kunnskaper om historiske bygningsmetoder.