Hvaler Kulturvernforening går inn som medlem i Visit Fredrikstad & Hvaler

Fra å være et tradisjonelt bygdehistorisk lag med fokus på museet på Nordgården (nåværende kystmuseet), har Hvaler kulturvernforening siden 2004 utviklet flere “ben” å stå på. Gjennom etableringen av Brottet amfi og oppsettingene her, drift av tre kystledhytter (fra 2020 den fjerde på Brekke), utvikling av kyststi-traseer, byggingen av Nordgårdsbrygga og nå sist restaureringsarbeidet på gamle Brekke skole, har den frivillige organisasjonen vokst til å bli en viktig samfunnsutvikler og forvalter av områder som løfter Hvaler som turistkommune.

En frivillig organisasjon med ambisjoner, er helt avhengig av et nettverk og profesjonalitet når det gjelder drift og utvikling.

I kulturvernforeningens nye strategiplan, som vedtas på kommende årsmøte (6.3.), legges det stor vekt på å utvikle nettverk for både å styrke foreningens eget arbeidsgrunnlag og for å bidra til en positiv samfunnsutvikling. I planen understrekes også foreningens ambisjoner om å være en sentral næringsaktør på Hvaler. Det er med dette som grunnlag vi nå slutter oss til det mangfold og faglige fellesskap som destinasjonsselskapet Visit Fredrikstad Hvaler representerer.

Ønsker du ytterligere opplysninger, gå inn på:  https://www.visitoestfold.com/no/fredrikstad-og-hvaler/om-visitfredrikstad/