Hvaler kulturvernforening har “arbeid til alle”

Ragnar og HelgeSten deles

1.  Helge Johansen og Ragnar Nielsen           2. Arild Johannessen og Leif Hansen

Sten på taketMaterialer

3. Erling Olsen, Kennet Baarstad og Thor-Ivar Olsen   4. Kilometer med materialer

Aktiviteten i Hvaler kulturvernforening har de siste månedene vært svært stor med arbeid på en rekke prosjekter. De siste ukene har denne aktiviteten blir intensivert. Ovenstående bilder tatt de aller siste dagene kan illustrere dette.

1. Den tidligere fiskeren (Helge) og kjøpmannen, og treskjærer i Utgårdskilen (Ragnar) , med store kunnskaper om treverk og vedlikehold, har tatt ansvaret for å pusse opp det gamle styrehuset, “Billetten” . Det er flott å se at fagkunnskap, opparbeidet gjennom et langt yrkesliv, blir tatt i bruk på denne måten
  2. For å skjære til taksten på den nye kystledhytta (Mundastua) jobber den tidligere legen (Arild) og maskinsjefen i Wilhelmsen (Leif) sammen.
  3. På taket på den samme Mundastua, legger den tidligere Fjordfisk-ansatte (Erling), bussjåføren (Kennet) og båtbyggeren (Thor Ivar) de siste takstene på plass i flott mai vær
  4. I forkant av den ny Nordgårdsbrygga har Byggern’s sjåfør losset nye kilometer med plank til den storslagne brygga. Dette betyr arbeid til mange frivillige også i høstmånedene.

Kulturvernforeningens mangesidige arbeid, som også inkluderer arbeidet med å restaurere gamle Brekke skole, vil fortsette etter at ferie og forestillinger er avviklet. Skulle du ønske å være med i dette brede utviklingsarbeidet er det bare å ta kontakt. Dette er et arbeid der vi har plass til “alle” og der fellesskap og trivsel er grunnlaget for de resultatene vi oppnår.