Hvaler kulturvernforening styrer videre etter udramatisk årsmøte.

Med ryggdekning i god økonomi, gode støttespillere både i privat næringsliv og offentlig forvaltning og ikke minst med en stor gruppe trofaste dugnadsarbeidere, gjennomførte Hvaler Kulturvernforening sitt årsmøte i kveld og gjenvalgte Paul Henriksen som leder for 10. gang. Det som imidlertid skjemmet bildet av kveldens årsmøte, var det svake fremmøtet. Medlemmene betyr mye for oss og da er et så vidt svakt fremmøte som det vi opplevde denne kvelden et tankekors. Vi trenger å få høre medlemmenes meninger. Vi synes det er hyggelig med all applausen vi får, men vi trenger som organisasjon også spørsmål om prioriteringer og veivalg. Det er her vi savner medlemmenes engasjement. Det er her årets årsmøte var en skuffelse. Vi håper dette var et bunn-nivå for fremmøte og tar erfaringen med oss til årsmøtet 2020.

Det som imidlertid er en god erkjennelse, er at kulturvernforeningen, som en viktig samfunnsaktør, går inn i et nytt virkeår med et styre med bred kompetanse og kunnskap om Hvalersamfunnets kultur og historie.

Arnt Otto Arntsen, Anne-Lise Eriksen og Paul Henriksen ønsker Gunn Hedberg velkommen som nytt styremedlem

Styret består etter dagens valg av følgende: Paul Henriksen (leder), Anne-Lise Eriksen (sekretær) og følgende styremedlemmer: Kjell Ole Brobakken, Tone Bergerud Eriksen, Arnt Otto Arntsen, Heidi Opsahl Olsen og Gunn Hedberg med Kirsti Knudsen og Mona Friberg som varamedlemmer.

I tillegg til å vedta årsmelding, regnskap og budsjett for 2019 vedtok årsmøtet følgende vedr. kontingent:

1. Dagens satser for individuelt medlemskap (kr 300,-) og familiemedlemskap (kr 400,-) videreføres
  2. Næringsbedrifter og organisasjoner (med mer enn 1000 medlemmer) kr 1000,- pr år.
    Øvrige lag og foreninger kr 500,- pr år.