Kommunestyret fulgte opp formannskapet og sa ja til kr 155.500,- til Nordgårdsbrygga

Gammel og ung

10. mars behandlet formannskapet på Hvaler en søknad fra Hvaler kulturvernforening om en tilleggsbevilgning på kr 155.500,- knyttet til arbeidet med Nordgårdsbrygga. I kveld fulgte kommunestyret opp formannskapets innstilling og sa enstemmig ja til bevilgningen. Dette er selvsagt et meget gledelig vedtak og en motivasjon til videre arbeid på bryggeanlegget som vil bli et betydelig landemerke i Skjelsbusundet. Brygga som får et areal på rundt 1,5 mål vil gi plass både til verneverdige fartøyer og til de private båteierne som allerede har plass ved den gamle “stenbrygga”.

Nordgårdsbrygga 10.03.2016

Førstkommende lørdag er det innkalt til stor-dugnad både på den nye kystledhytta, Mundastua, og på brygga. Vel vitende om at vi nå har finansiering på plass for Nordgårdsbrygga, det første byggetrinnet i “Museumshavna”, blir det garantert god stemning når dugnadsgjengen lørdag går løs på bæreelementene til selve bryggedekket.

"Førsteelver'n" er innkalt til ny dugnad på lørdag vel vitende om at finansieringen er i box.
“Førsteelver’n” er innkalt til ny dugnad på lørdag vel vitende om at finansieringen er i box.

Du er velkommen til å besøke oss på dugnaden.