Kulturleden, et viktig tilskudd til kyststien presenteres nå på ut.no

Fem informasjonstavler, ni karttavler og flere ti-talls retningsskilt er plassert ut på den 12 km lange turstien på Spjærøy

Arbeidet med Kulturleden , en del av kyststien på Hvaler, er nå avsluttet etter rundt to års jevn jobbing. Gå inn på lenken under og bli bedre kjent med kartet (turtraseen) og den kulturhistoriske kunnskapen du kan hente ut av dette prosjektet. Presentasjonen på turistforeningens hjemmeside, er supplert med en rekke bilder.

Hvaler kulturvernforening har ledet prosjektet som er gjennomført i samarbeid med Kystmuseet Hvaler, Hvaler menighet, Norsk Speiderforbund, Folkets Hus og velforeningene på Sydengen og Basto.  Thor-Ivar Olsen, Magne Aarum og Paul Henriksen har stått for det praktiske arbeidet med turtraseen på rundt 12 km. Totalt er det lagt ned rundt 500 dugnadstimer i prosjektet som er finansiert av Gjensidigestiftelsen og Østfold fylkeskommune.

Med slagordet for Friluftslivets år 2015 er det bare å si: Nå er det din tur!