Les årsmeldigen for 2019 som skulle vært behandlet førstkommende tirsdag .

Som vel kjent for kulturvernforeningens medlemmer, så måtte vårt årsmøte, som skulle vært avholdt førstkommende tirsdag (24.03.), utsettes grunnet korona-pandemien, en situasjon som også en rekke andre organisasjoner står i. Selv om årsmeldingen ikke er formelt vedtatt, så legger styret denne likevel ut slik at dere som er interessert kan få et visst innblikk i den omfattende virksomheten foreningen har stått for i 2019 og som vi hadde store ambisjoner for også i 2020.

I hvilken grad den pågående pandemien vil ramme oss også i 2020, er usikkert, men skulle myndighetenes omfattende tiltak bli videreført etter påske og inn i sommeren, står vi i fare for både å få minste årets sesong i Brottet og inntekter fra utleie av kystledhyttene. Det kan raskt bety et økonomisk tap på rundt kr 250.000,-, noe som vil innebære en stor økonomisk og praktisk utfordring

Hvaler Kulturvernforening hadde seks fokusområder i 2019