Norsk kulturminnefond med gladmelding til Brekke skole!

Arbeidet med Brekke gamle skole vi få økt oppmerksomhet i månedene som kommer
Kulturminnefondet bevilget kr 200.000,- (det vi søkte om) til restaurering av tak og grunnmur på Brekke skole. Flott å vite at den første og viktige fasen er sikret  økonomisk.

I går kveld ( 7.4.) var over 40 personer samlet på Brekke skole for å bli informert om husets historie tilbake til 1770 og planene for oppstart av arbeidet med å restaurere bygget. I dag tikket følgende beskjed inn fra Norsk Kulturminnefond;

Kulturminnefondet har i dag bevilget kr 200.000,- til tiltak på Brekke skole. Vi synes dette er et veldig interessant prosjekt med stort lokalt engasjement. Vi imøteser gjerne en invitasjon til en befaring.

Hvilken gladnyhet vi har fått her. Nå er det bare å brette opp armene for et langsiktig , men spennende og viktig kulturhistorisk arbeid der bygdas engasjement vil bli bærebjelken i prosjektet.

Paul Henriksen                                                                                                                                       Leder i Hvaler Kulturvernforening