Program for kultuminnedagene på Hvaler 9. – 24. september

I et nært samarbeid med kulturavdelingen i Hvaler kommune, står Hvaler kulturvernforening som tilrettelegger for den lokale markeringen av Kulturminnedagene på Hvaler i 2017. Det er Norges Kulturvernforbund som er nasjonal arrangør for disse dagene som offisielt har en tidsramme fra 9. – 17. september. Imidlertid har vi valgt å utvide tidsrammen for også å få Hvaler menighet og Hvaler Hagelag med på denne viktige markeringen av Hvaler kulturminner og kulturhistorie.

Program for Kulturminnedagene

Brekke-dagen – Lørdag 9. september   kl. 12-14 . Informasjon, omvisning og salg til inntekt for restaureringsarbeidet.
Foredrag om forslaget til kulturminneplanen for Hvaler kommune – Rådhuset
Torsdag 14. september kl. 18.30-20.30. Prosjektleder Anette Hansen presenterer denne spennende planen.
Åpen dag på Frøkengården – Søndag 17. september kl. 12-14. Omvisning, informasjon og en kaffekopp
Høsttakkefest i Hvaler kirke – Søndag 24. september kl. 11. Gudstjeneste med presentasjon av kulturminnedagene.
Eplefestivalen på Rove – Søndag 24. september kl. 12-15 – et meget populært og tradisjonsrikt  kulturarrangement.
Fra et samarbeidsprosjekt mellom kulturvernforeningen og Hvaler kommune er det stilt til rådighet noe midler slik at deltagerne i kulturminnedagene kan markere sitt spesielle bidrag til kulturhistorien. Dette er foldere som også kan brukes ut over disse dagene.

Bli kjent med Hvalers egenart, kulturminner og kulturhistorie. Delta på arrangementene under kulturminnedagene 2017

Programmet for kulturminnedagene blir også annonsert i media.