Sommerens oppsetting i Brottet er klar!

en-midtsommernatts-drom

Shakespeare’s  klassiske komedie “En Midtsommernattsdrøm” vil bli kommende års hovedoppsetting i Brottet amfi. Her fra oppsettingen i 2013 med Aina Gundersen og Bjørnar Spydevold i hovedrollene.

Musikkspill  med lokalhistorisk klang som Stenhoggern, Brottsjø, Frihetsspranget og Sommerdrømmen har vært, og vil fortsatte være, bærende for det som settes opp av stykker  i Brottet. Dette forhindrer ikke at det også fra tid til annen, med suksess,  har vært spilt komedier som Holbergs Jeppe og En Midtsommernattsdrøm av Shakespeare. Kommende sommer blir det nok et gjensyn med  Shakespears klassiske komedie fra 1595.

I 2013 var det Aina Gundersen og Bjørnar Spydevold som fylte hovedrollene i stykket. Så langt er det ikke klart hvem som tar disse rollene i neste års oppsetting

Fredag 14 juli er det premiere på ”En Midtsommernattsdrøm”. Svein Gundersen har laget nye smektende melodier, Hans-P. Thøgersen har nydiktet og tilpasset stoffet for Brottet, og Ole-Hermann Gudim Lundberg er nok en gang klar med regien på stykket som vil bli laget som en turneversjon som også er tenkt vist på lokale kulturhus.

Se riksteaterets trailer for Shakespears komedie