Startskuddet har gått på Brekke; mandag 21.09. er vi i gang!

Oppstart Brekke 1 Oppstart Brekke 2

I kveld hadde venneforeningen for Brekke gamle skole et møte med byggmester Svein Rognli og Eivind Børresen( byggansvarlig på vegne av Hvaler kulturvernforening), for å planlegge oppstart på dugnaden som opprinnelig var berammet til i morgen onsdag (16.) . P.g.a. de store nedbørsmengdene som er varslet, er imidlertid arbeidet utsatt til mandag. Uansett, vi har nå lagt et løp for oppstart som bør tilsi at arbeidet med taket går raskt og effektivt. For oss som skal forestå dugnadsarbeidet, så består det i å ta ned,  sortere taksten samt fjerne de gamle taklektene. Svein Rognli & Co vil dagen etter starte arbeidet med å legge nye takplater og lekter. Som det fremgår av bildet over er stillas i ferd med å bli montert rundt bygget. Pipa, som var i svært dårlig forfatning, er allerede tatt ned.

Vi vet at dugnadsviljen er stor, men kommer likevel med en oppfordring til å stille opp førstkommende mandag 21.09. fra 15:00 og utover. Fremdriften vil avklare om det er behov for en dugnadsdag nr to på tirsdag. Husk å ta med: arbeidshansker og brekkjern.