Suksess for den første Brekke-dagen

Kjell Ole Brobakken kunne øn ske et hyggelig stort antall besøkende velkommen til gamle Brekke skole
Kjell Ole Brobakken kunne ønske et hyggelig stort antall besøkende velkommen til gamle Brekke skole lørdag formiddag

Hvaler kulturvernforening og Venner av gamle Brekke skole arrangerte for første gang i dag ( lørdag 13. august) “Brekke-dagen” for å sette fokus på det gamle historiske bygget med røtter tilbake til 1700-tallet. Som arrangører hadde vi optimistisk håpet på 40 – 50 besøkende, men da leder av venneforeningen Kjell Ole Brobakken ønsket velkommen, var det nærmere 80 personer tilstede i den idylliske hagen som omgir huset, og flere kom senere til. Alt i alt regner vi med at over 100 var innom arrangementet som både bød på historisk informasjon og informasjon om restaureringsarbeidet. Vakker og fengende musikk fikk vi  både ved Wenche Mortensen, Kirsten Eggen og Anne-Lill Adamsen Reff og Musehogget Tradjazz-band. Arrangementet ga for øvrig viktige inntekter gjennom loddsalg og salg av gammel pedagogisk materiell.

Gruppa Damene bidro til underholdningenIMG_9816

Bredde i det musikalske tilbudet på Brekke-dagen representert ved Musehogget  og gruppa bestående av Wenche Mortensen, Kirsten Eggen og Anne-Lill Adamsen Reff.

rundt hundre møtte fram Salg av gammelt pedagogisk materiell

Salg av plansjer, kart og gamle skolebøker og den “gode mingling”, hørte med på en meget vellykket dag på Brekke.

En ferdig tegning og tre skisser av det gamle skolebygget ble også presentert på Brekkedagen. Disse er laget av Axel Emil Thorenfeldt og vil etter hvert bli solgt til inntekt for restaureringsarbeidet

Takk til alle involverte og besøkende som gjorde den første Brekke-dagen til en suksess. Dette ga mersmak og god motivasjon til en oppfølging i 2017.