Vel fortjent trampeklapp fra rundt 400 publikummere på kveldens premiere på Pinocchio

Det er mange hyggelige merkestener knyttet til fremveksten av Brottet amfi siden starten i 2005. En av de kanskje flotteste er  etableringen av Hvalers eget  barne- og ungdomsteater, “Brottungær”, båret fram i et tett samarbeid mellom produksjonsselskapet Kulturværste AS, en entusiastisk foreldregruppe og Hvaler kulturvernforening som ansvarlig for amfiet.

Etter oppstart og gjennombruddet med stykket “Brottungær” i 2007, har “Brottungane” tidvis vært med i “voksenoppsettingene” og i andre år stått på “egne ben”. Det gjør de til fulle også i år gjennom stykket Pinocchio og høstet vel fortjent applaus fra de rundt 400 som overvar kveldens fargerike og fartsfylte premiere. Her står talentene i kø, talenter som vi garantert får høre og se mer til i årene som kommer både i  Brottet og på scener langt utenfor Hvaler.  Honnør til dere som på eminent vis står for hovedrollene i stykket, honnør til dere alle som synger , danser  og  med stor spilleglede gir et fantastisk liv til et fargerik tilrettelagt arena. Vi som så oppsettingen koste oss og håper at riktig mange melder seg på for å se årets oppsetting av Pinocchio i Brottet amfi.