Varmt, hyggelig og i siste liten…..

Vi snakker om siste store dugnad før dugnadsgjengen tar en velfortjent ferie fram til 14. august. Fortsatt kommer nok noen av oss til å “luske rundt” for å justere og “rette på” gangveier for skuespillere, toalettanlegg, sceneanlegg, parkeringsplasser, sitteplasser for publikum osv., men i dag avsluttet vi foreløpig det store arbeidet med å kle inn Amfigrotta. Samtidig ble langspurten innledet med praktiske tiltak for å tilrettelegge  for et publikum på antatt rundt 4000 – 5000 på barneteaterets oppsetting Pinocchio og familieforestillingen “En Midtsommernatts Drøm”.

Per Christiansen, Thor Ivar Olsen, Carsten Henriksen og Steinar Pettersen legger siste hånd på verket – å kle inn vestsiden av Amfigrotta

Det har i alle år vært et underliggende styringssignal for dugnadsgjengen; når publikum kommer tilbake for en ny opplevelse i Brottet skal de samtidig se at det har skjedd endringer i bygningsmassen og området for øvrig. Dette har også vært en motivasjon foran årets musikkspill. Vi kan bl.a. presentere oppgraderte kystledhytter, en flott brygge, utvidet kystlekeplass og en utbedret vei fram til amfiet.

Også de “små”, men ikke desto mindre  viktige detaljene skal på plass. Her Bjørn Hoff og Arild Johannessen i gang med å “stramme opp” de gamle benkene som forhåpentligvis skal betjene et stort publikum også i Brottets 13. sesong.

Da takker dugnadsgjengen for følget i dette “semesteret”. Vårt felles håp er at du legger veien til Brottet både for den kulturelle opplevelsen, men også for å nyte de mange tilbud som ligger i området rundt Brottet.

Ha en riktig god sommer.