Årets bygdedag – en strålende opplevelse

Årets bygdedag ble på alle måter en strålende opplevelse med 200 – 300 besøkende i flott og varmt sommervær. Dette var den beste rammen som ønkes kan for en bygdedag der det kulturhistoriske arbeidet sto i fokus gjennom foredrag, utstilling, underholdning og den gode samtalen med kjente og mindre kjente.

Årets bygdedag ble arrangert i strålende og varmt sommervær.
Hvalerprofiler var temaet for årets utstilling. Her ved tre av dem i den solvarme maidagen.
Odd Magne Ulvunds utstilling “Hvalerprofiler”, mennesker som på ulikt vis har bidratt til utviklingen av det Hvalersamfunnet vi kjenner i dag, var omfattet med stor interesse .

Hvaler Kulurrvernforening i samarbeid med Kystmuseet Hvaler inviterer til årets bygdedag pinseaften kl 12:00. På programmet i år står utstillingen “Hvalerprofiler” – bilder tatt av fotograf Odd Magne Ulvund, presentasjon av Rolf Utgårds bok om fremveskten av fisket og sjøbuene på Vestre Hvaler, samt underholdning av Brottungane og Hvaler musikkforening. Som alltid er bygdedagen synonymt med den gode praten men venner og kjente.

Bygdedag betyr utstilling, foredag og den gode humørfylte praten med venner og kjente.