“Vi tar et tak” for ny sesong både ute og inne

img_1696img_1742

Carsten Henriksen, Asbjørn Svendsby, Thor-Ivar Olsen, Paul Henriksen, Petter Wistner, Per Christiansen, Steinar Pettersen og Tom Buskoven i full gang med å utbedre taket på Klyven kystledhytta  som også blir tilrettelagt for rullestolbrukere.

I dag var det igjen tid for stordugnad både på kystledhytta “Klyven” og inne i Amfigrotta. 12 damer og menn ryddet, vasket, brant kvist, kvast og kapp, tok ned  taksten, laget uteplass og fikk papp og nye lekter på et taket, alt med fokus på ny sesong både i Brottet og på kystledhyttene.  Arbeidet med kystledhyttene har sin klare deadline den 24. mars da de første av årets gjester rykker inn. Her skal nevnes at det allerede er forhåndsbooket 100 døgn på de tre  kystledhyttene ( i fjor totalt 232 døgn).

img_1723
“Brennhete” dugnadsdamer  i aksjon- Anne-Lise Eriksen og Tone Bergerud Eriksen
img_1718
“Væla” som snart skal bli en del av kystlekeplassen er godt egnet som rasteplass for kaffetørste dugnadsarbeidere

img_1708

img_1712

Også i Amfigrotta ble det jobbet jevnt for å klargjøre lokalet  for ny utleiesesong der vi allerede fredag 17. kan ønske velkommen til de første leietakerne i 2017. Åse Buskoven, Tom Buskoven, Anne-Lise Eriksen, Kari og Steinar Pettersen og Tone Bergerud Eriksen sørget for at lokalet nå skinner.

Når det gjelder Amfigrotta, så er kjøkkenet ominnredet og forbedret slik at dette nå fremstår langt mer funksjonelt. I løpet av kommende uke blir det  installert ny oppvaskmaskin som både vil lette arbeidet for oss som administrer lokalitetene, og for de som skal leie seg inn. I tillegg er grep tatt slik at vi kan nyttiggjøre oss  romkapasiteten på en langt bedre måte. M.a.o. vi er nå vel forberedt på å ønske hver og en velkommen til festlig lag, vel og merke om “laget” ikke overstiger 60 personer.