Dager å merke seg

BYGDEDAGEN

Kommende uke er det to viktige dager vi ønsker å rette søkelyset på; Bygdedagen 23.05., og møtet 19.05. om videre arbeid med Brekke gamle skole.

Bygdedagen på kystmuseet, som avholdes hvert år på pinseaften, har etablert seg som en god tradisjon der kystens liv og historie settes i fokus. Vi følger opp også i år og datoen er 23.  mai. Plakaten under gir et kortfattet bilde av årets arrangement. Spre den gjerne til venner og kjente. I år blir det også et innslag fra “Sommerdrømmen”, årets oppsetting i Brottet.

Bygdedagen 2015

Plakat bygdedagen 2015

BREKKE SKOLE

Tirsdag 19.5. kl 18:00 møtes vi på Brekke skole for videre planlegging og oppstart av dugnadsarbeidet. Styret i Hvaler kulturvernforening har besluttet å etablere en venneforening for restaureringsarbeidet og denne vil nå bli presentert og gitt et mandat for arbeidet.

Kjell Ole Brobakken fortalte om sine søk etter historiske data om gamle Brekke skole på møtet 7. april

Agenda for møtet som holdes i den gamle skolen er:

• Presentasjon av mandat for arbeidet i venneforeningen
  • Presentasjon av styret i venneforeningen
  • Informasjon om igangsatt pengeinnsamling
  • Behovet for dugnadsarbeid før sommerferien – rydding i kjeller og uthus. Behov for skjøtsel i området rundt skolen.
  • Anbudsrunde for restaureringsarbeidet kommende høst
  • Eventuelt

Paul Henriksen                                                                                                                                  Leder i Hvaler kulturvernforening