Gi bud på Hvalerakevitten og støtt kulturvernforeningens arbeid

Et hyggelig initiativ og stunt, vil også gi et verdifullt tilskudd til Hvaler kulturvernforeing
Lanseringen av Hvalerakevitten, et hyggelig stunt som også vil gi et verdifullt tilskudd til Hvaler kulturvernforening

Hvalerakevitten-b238x1NY-TT

Hvaler kulturvernforening er omgitt av mange gode støttespillere både innenfor næringslivet, det offentlige, i media og ikke minst i form av frivillig innsats. Spesielt var det imidlertid at vi som organisasjon ble foreslått ( av rådmannen i Hvaler kommune) til å få overskuddet av salget når Hvaler nå får sin egen sommerakevitt. Hva dette vil innebære, gjenstår å se, men hyggelig er det at initiativtaker Wiggo Andersen fulgte opp rådmannens forslag og tok kontakt.

Wigo Andersen(Temareiser Fredrikstad) tok initiativ til Hvalerakevitten. Nå auksjonerer vi ut to nummererte flasker ( 2 og 4). Den ene gitt av ordfører Eivind Norman Borge, den andre av Hvaler kulturvernforening.
Wiggo Andersen(Temareiser Fredrikstad) tok initiativ til Hvalerakevitten. Nå auksjonerer vi ut to nummererte flasker ( nr  2 og 4). Den ene gitt av ordfører Eivind Norman Borge, den andre av Hvaler kulturvernforening.

Onsdag 6. mai ble Hvalerakevitten lansert på restaurant Førstereis på Skjærhalden i nærvær både av styret i kulturvernforeningen, dugnadsarbeidere, kommunens ledelse og representanter for næringslivet. På Vinmonopolet var akevitten til salgs fra 8. mai.

Hvalers ordfører Eivind Norman Borge og undertegnede på vegne av Hvaler kulturvernforening mottok hver en nummerert flaske Hvalerakevitt. Undertegnede mottok nummer 2, Borge nummer 4 av et mindre antall nummererte flasker. Nå ønsker både Hvaler kulturvernforening og ordføreren å auksjonere bort disse flaskene ( kr 380,- i utsalg) til inntekt for Hvaler kulturvernforening. Strek for auksjonen settes til kl 23:00 mandag 12. mai. Bud sendes på mail til paulh@online.no eller mobil til 414 63 771.

Paul Henriksen                                                                                                                                    Leder i Hvaler Kulturvernforening