De flislegger seg inn i hjørnet av Hvalers nye storstue

Vinterens siste økt or flisleggerne i Amfigrotta
Vinterens siste økt for flisleggerne i Amfigrotta

I vinter har det blitt jobbet jevnt og trutt for å flislegge det 100m2 store allbruksrommet i tilknytning til Brottet amfi. Kennet Baarstad, Jan Arntzen, Jan Appelgren, Steinar Pettersen, Leif Hansen og Tom Buskoven, har stått på i ukevis for å ferdigstille den stilige grå gulvflaten i Hvalers nye storstue “Amfigrotta”. I løpet av kommende uke vil den siste fuga i gulvet ha fått sin nødvendige masse og gulvet vil være på plass.

Når “Grotta” innvies i juni, kan Hvaler Kulturvernforening ønske velkommen til et “kulturhus”  i tilknytning til Brottet som både fremstår som  konsert- og foredragssal, i tillegg til å være et tilbud til lag og foreninger. Sist , men ikke minst vil dette anlegget fungere som et avansert garderobeanlegg (med kjøkken, kontor og toaletter) for aktører og de med prosjektansvar ved arrangementer i Brottet.