Dugnad for en “Tryg” brygge.

Thor-Ivar Olsen og Ole-Christian Bärnholth monterer fester for redningsbøyene

Selv om snøen lavet ned tung og våt under dugnaden i dag, så er fokuset på sesongen som ligger rundt hjørnet der barn og voksene snart igjen vil hygge seg både på kystlekeplassen , på kystledhyttene og i båt ved brygga. For å sikre de som skal ferdes her på best mulig måte, har vi  fått på plass tre redningsbøyer gitt av Tryg forsikring. I tillegg håper vi å kunne sette opp inntil tre badestiger på den nye Nordgårdsbrygga, først og fremst for sikkerheten, dernest for å gjøre det lettere å bade fra den flotte brygga. Økonomien er avgjørende for hvor raskt vi har dette på plass.

Også inne i sjøbua ble det jobbet i dag. Her sluttfører Thor-Ivar Olsen og Leif Hansen arbeidet med hyller for utstyr til  kystledhyttene. Snart kommer det også nytt vindu i bua som i tillegg huser kompressoren til bobleanlegget.

Ny sesong var også i fokus på arbeidet for øvrig i dag der undertegnede og Ole-Christian Bärnholth startet arbeidet med det som skal bli en merket parkeringsplass for rundt 20 biler. Dette er plasser som primært er knyttet til båtplasser og aktiviteter i området.

Snart kommer det opp et rundt 50 m langt “gjerde” der Ole-Christian Bärnholdt rydder busker og kratt. “Gjerdet” skal merkes for dem med tilgang til P-plasser i området.