Dugnadsgjengen i Brottet takker for følget i år og ønsker god jul!

En storfornøyd dugnadsgjeng i Brottet takker for følget i året vi nå legger bak oss. På bildet fra venstre: Ole -Christian Bernholth, Paul H., Leif Hansen, Steinar Pettersen, Jan Appelgren, Tom Buskoven, Erling Olsen, Arild Johannessen, Kennet Baarstad og Jan Vassdal med Thor-Ivar Olsen bak kamera
Steinar Pettersen, Tom Buskoven, Erling Olsen, Ole Christian Bernholth, Jan Appelgren og Thor Ivar Olsen er blant dem som  kan se tilbake på godt over 1000 dugnadstimer på taket av Amfigrotta i år.

I dag ble den siste skruen satt  i treverket som omslutter Amfigrotta, anlegget som ble bygget primært som garderobe for oppsettingene i Brottet, men som nå også leies ut til lag, foreninger og privatpersoner for møter, fest og hygge. Ønsker du å leie her, kan vi dekke for inntil 60 personer! Ta kontakt med undertegnede.

Dugnadsinnsats som vekker respekt og interesse – hva motiverer oss?

Et trivelig arbeidsfellesskap, der det også er lov å “mobbe” kameraten sin, er limet i dugnadsgjengen

Forleden ble jeg spurt av Fredrikstad-avisa Demokraten om hva det er som motiverer dugnadsgruppene på Brekke og i Brottet til en slik innsats gjennom flere år. Til dette kunne jeg si følgende:

• Opplevelsen av å tilhøre et sterkt fellesskap med stolthet over det arbeidet som gjøres.
  • Viktig å sørge for god planlegging av dugnadsarbeidet, der materialer og nødvendig verktøy må være på plass. Gi rom for at alle kommer med innspill til planleggingen
  • Trivsel i form av humor er et viktig element, trivsel der det er lov å “mobbe” kameraten sin, ta en god kaffepause og slippe tull og tøys løs.
  • En spesiell vri på innkallingen er forhåpentligvis  med å bidra til trivselen. Innkallingen til gutta i Brottet sender jeg på sms i verseform hver søndag kveld. Et lite knippe slike visestubber og “skaldekvad” viser hvordan dette tar seg ut:

Vi synger oss til dugnadsinnsats – redigert

Paul Henriksern