Dugnadsmosaikk i sensommerkvelden

IMG_0014IMG_0008

Mosaikk både i form av et mangfold av  jobber og fargespill kan stå som overskrift på mandagens effektive dugnad i vakkert sensommervær. Løpende meldinger om at FFK spilte godt og gikk opp til 2 – 0 i oppgjøret mo Jerv på Stadion, la heller ingen demper på fremdriften.

Asbjørn Svensby og Per Christiansen fester de siste dragerne som skal bære de siste kvadratmeterne av dekket mot land.
Asbjørn Svensby og Per Christiansen fester  dragerne som skal bære de siste kvadratmeterne av dekket mot land.

Vi er kommet så langt nå at vi kun er få meter igjen fra avslutningen mot land. I uke 36 kommer Kystmiljø tilbake med pram og maskin for å sette flere påler. Noen flere dragere skal på plass, men da er også grunnlaget lagt for å kunne avslutte arbeidet i høst godt innenfor den oppsatte tidsplanen.

Carsten Henriksen klargjør moringer som skal plasseres ut som akterfester

I tillegg til å arbeide på selve brygga, ble det derfor i dag også jobbet med å klargjøre nye moringer som akter fester . Det betyr at vi nå gjør klar fem båtplasser i den nye Museumsbrygga, båtplasser tiltenkt tradisjonsbåter.

Espen Wistner (25) og Jonas Jonasen (15) bærer dugnadstradisjonen videre

Undertegnede får mange hyggelige tilbakemeldinger fra folk i bygda som legger merke til arbeidet med, og fremdriften i, de stor dugnadsprosjektene. Ofte er kommentaren at “det er jammen godt vi har så mange pensjonister som står på”. De som kommer med slike tilbakemeldinger har selvsagt helt rett i det; vi er svært godt forspent med dyktige pensjonister ( og noen fortsatt yrkesaktive) som nå bruker av sin yrkeskompetanse og erfaring for fellesskapet. Det jeg imidlertid kan melde tilbake er at vi også er så heldig å ha to unge og meget dyktige unge menn, Jonas (15) og Espen (25), på laget. Hver mandag stiller de opp og gjør “manns jobb” i dag for å ferdigstille Mundastua.