“Et stolt hus med stolte folk fortjener en staselig pipe”

pipa-ferdig-22-9-2

Et stolt hus med stolte folk fortjener en staselig pipe. Den er nå på plass, i alle fall “over tak”. Gamle Brekke skole har fått ny pipe som et godt synlig tegn på at en ny tid er i emning” for et hus av stor historisk betydning for Hvaler-samfunnet. Asger Bentzen, murer med lang erfaring, viser stolt fram den nye pipa der også Eivind Børresen og Kai Karlsen har deltatt i arbeidet.

img_0012img_0334

Byggmester Svein Rognli og hans folk la i fjor om taket på en utmerket måte. Nå står ytterpanelen for tur. Vi ser fram til videre samarbeid med Svein og hans folk.

Nærmere bakken skjer det også nå “ting” på Brekke. Etter flere uker med intens dugnadsarbeid i form av skraping og maling av ytterpanel, skal borda igjen opp på front- og østveggen. Så langt har Svein Rognli & Co kommet i gang med å legge på dampsperre mot fuktighet. Om kort tid vil dugnadsfolkets innsats igjen vises  når de profesjonelle håndverkerne  nå overtar stafettpinnen på Brekke.

Vi gleder oss til å feiere nye milepæler på gamle Brekke skole.