Kystledhytta Klyven tilrettelegges for rullestolbrukere

Utleie av Stenhoggerhytta og Klyven (bildet) i samarbeid med Oslofjordens Friluftsråd har gitt viktige inntekter for  Kulturvernforeningen, men ikke minst bidratt til å åpne området ytterligere for allmennheten.
Kystledhytta Klyven skal nå legges til rette for rullestolbrukere

Med kr 15.000,- bevilget fra Lions julelotteri, vil kystledhytta Klyven bli til rettelagt for rullestolbrukere før kommende sesong starter opp rundt påsketider. Døra på bildet er imidlertid  for smal med tanke på rullestol (nødvendig med 90 cm bredde). Det betyr at en ny dør må inn, men da på nordveggen hvor det også vil bli bygget en rampe. En slik omgjøring vil også tilsi endringer inne i hytta med nye sengeløsninger.

Det er imidlertid ikke bare inne at Klyven vil få en standard-økning. Også ute vil det gjøres forbedringer i form større og mer skjermet uteplass. Sist, men ikke minst vil taket,  både på Stenhoggerhytta og Klyven,  blir forbedret for å unngå væte og råteskader.