Landkjenning i kveld for Hvalers flotteste brygge.

22.08. 1 22.08. 2

Ikke minst takket være den innsats  ildsjelene Kennet Baarstad og Leif Hansen har lagt for dagen i sommer, ligger vi nå rundt to måneder foran tidskjemaet på den nye Nordgårdsbrygga. Selv om vi nok har et par mandagsdugnader igjen før dekket er “helt i land”, fikk vi “landkjenning” i kveld. Det som fremstår nå er det vi har drømt om lenge – et sammenhengende område der elementer fra kystens kultur bindes sammen til et “kystkulturelt senter”. På bildet over til høyre er dette representert ved kystledhyttene, kystlekeplassen og brygga. Ikke rart entusiasmen i dugnadsgjengen er stor.

IMG_9922 (2)22.08. 3

Mens de fleste i dugnadsgjengen var engasjert  med landfeste og bæring for nytt dekke, var andre i gang med å legge grunnlaget for skjørt rundt brygga. Med den tidsbesparing som Leif og Kennet har sørget for i sommer, og med gode arbeidsforhold i ukene som kommer, vil  Nordgårsbrygga stå ferdig i løpet av  oktober. Dette så langt bevilgningen fra kommunen rakk!!

Kystlekeplassens stolthet skøyta "Takaka" er vel plassert. Nå starter et større arbeid for å få skøyta satt si stand etter de krav som settes til en lekeplass.
Kystlekeplassens stolthet skøyta “Takaka” er vel plassert. Nå starter et større arbeid for å få skøyta satt si stand etter de krav som settes til en lekeplass.

Kystlekeplassen og den nye brygga vil bli et sammenhengende hele. Tett inntil brygga finner vi nå “verdens største hummerteine”. en fiskeruse til å til å rulle rundt i, en tradisjonell eke, og ikke minst Takaka, skøyta som garantert vil bli en vinner i området når den er satt i stand og klargjort for lek. I dag sikret vi skøyta for å unngå ulykker, “i morgen” starter vi arbeidet med å  gjøre skøyta  til en spennende “installasjon” i kystlekeplassen.