Kystlekeplassen får flotte informasjonstavler

Arbeidet med kystlekeplassen pågår både på kystmuseet og i området ved den nye Nordgårdsbrygga

Som vel kjent arbeider Hvaler kulturvernforening med prosjektet “Kystlekeplassen”, anlagt både ved kystmuseet og i havneområdet ved Brottet. Målsettingen med denne spesielle lekeplassen er at barn, unge og for den del voksne skal ha det gøy gjennom lek. Det som imidlertid også er viktig for oss, er å formidle kunnskap om  kystsamfunnets historie. Dette håper vi å oppnå både gjennom de ulike lekeapparatene, men også i form av informasjonstavler knyttet til den enkelte installasjon.

Vi har nå fått fire av tavlene som nå snart vil bli montert. Det er Kathrine Sandstrøm som har tilrettelagt bilder og tekst knyttet til platene som i  løpet av tidlig vår blir festet til “tena”, fiskerusa, skøyta og fyrlykta. Se tavlene under (midlertidig plassert):

img_1130 img_1131 img_1132 img_1135

Det er Sparebankstiftelsen DNB, Gjensidigestiftelsen og Hvaler hytteforening som har finansiert prosjektet.