Takk for følget i året som ebber ut og en riktig god jul til dere alle! Håper du blir med oss også i 2017. Det blir ganrantert et spennende år!

Kjære medlemmer, støttespillere i næringslivet, i det offentlige og i media.

Mari Rubach - Foto FBOLYMPUS DIGITAL CAMERA

ÅRET 2016 TAKKER FOR SEG OG VI FOR  FØLGET

1428513467065_1img_1154

Gamle Brekke skole har gjennomgått det store hamskiftet (utvendig) på halvannet år. Bildene er tatt 7.4.2015 og 22.12.2016

Året 2016 er i ferd med å bli historie. Kun en drøy uke er igjen før vi starter et nytt kapittel i kulturvernforeningens mangesidige arbeid. Før så skjer, ønsker jeg på vegne av styret  å takke dere alle for økonomisk støtte, støtte til praktiske tiltak , men ikke minst for en mangesidig dugnadsinnsats på de ulike prosjektene, ved lotteribordet, på styremøtene og på alle arrangementene.

2016 er året da vi bl.a.:

• Mottok Oslofjordprisen av Oslofjordens friluftsråd
  • Bygget ferdig en 800 kvadratmeter stor brygge, Nordgårdsbrygga.
  • Bygget ferdig en ny kystledhytte, Mundastua
  • Tok et langt steg videre på Brekke skole gjennom å legge ny panel på to av veggene, reparere ytterdør og vinduer, mure pipe over og under tak samt reparere grunnmuren
  • Fikk på plass en rekke nye installasjoner på kystlekeplassen
  • Registrerte låver som del av kulturminnearbeidet i Hvaler kommune
  • La til rette for 12 “fulle hus” med Brottungær og Sommerdrømmen i Brottet.

Espen Wistner (25) og Jonas Jonasen (15) bærer dugnadstradisjonen videreimg_0436

2016 er året da vi ble støttet økonomisk av:

• Sparebankstiftelsen DNB
  • Hvaler hytteforening
  • Hvaler kommune
  • Østfold fylkeskommune
  • Norsk kulturminnefond
  • Lionsklubbene

2016 er året da vi spesielt vil takke følgende næringsbedrifter som har støttet oss både gjennom “gode” rabatter, tekniske tjenester, råd og veiledning:

• Bygger’n Hvaler ved Hans Petter Delås
  • Hvaler Rørleggerbedrift ved Rune Svennes
  • AL Elektriske ved Jarle Larsen
  • Kystmiljø AS ved Odd Petter Grindahl
  • Elektrokonsulenten AS ved Terje Johansen
  • Rørleggermester Ingar Langsholdt
  • Entreprenør Morten Nordheim
  • Entreprenør Reidar Juul Reinertsen

Ønsker du å se lese om, og ikke minst se bilder fra, den enestående dugnadshistorien fra 2004 – 2016 gå inn på følgende link: dugnadshistorien-versjon-utsendt-2-12

Med bilde av Brekke -nissen som prøvekjørte den nye pipa ønsker jeg på vegne av styret alle en riktig god jul og ser fram til videre samarbeid i 2017

Brekke-nissen prøvekjørte den nye pipa som er nå er klarert som adkomstvei 24. desember - god jul!
Brekke-nissen prøvekjørte den nye pipa som er nå er klarert som adkomstvei 24. desember – god jul!

Paul Henriksen                                                                                                                                       Leder i Hvaler kulturvernforening