Lørdagsdugnad med god bør på brygga

Første elver¨n på høstens første lørdagsdugnad: Foran Per Christiansen, Egil Hauge Pedersen, Tom Buskoven, Espen Wistner, Paul Henriksen, Jonas Jonassen, Leif Hansen, Thor-Ivar Olsen, Petter Wistner Arild Johannessen og Asbjørn Svendsby
Førsteelleveren på dagens lørdagsdugnad: Per Christiansen, Egil Hauge Pedersen, Tom Buskoven, Espen Wistner, Paul Henriksen, Jonas Jonassen, Leif Hansen, Thor-Ivar Olsen, Petter Wistner Arild Johannessen og Asbjørn Svendsby
19. oktober 2015 ble den første pålen satt på den nye brygga

Dugnadsgjengen holder hva den lovet. 19.10. 2015 ble den første pålen satt ned for den nye Nordgårdsbrygga. I dag, temmelig nøyaktig ett år senere, kan en fornøyd dugnadsgjeng slå fast at vårt ambisiøse mål om å ferdigstille brygga i løpet av oktober 2016 vil bli nådd. I godt høstvær i dag ble det gjort et betydelig arbeid både på skjørtet rundt brygga og på de siste dragerne , noe som tilsier at vi ferdigstiller Hvalers største brygge før 1. november.

img_0431 img_0436

Kaffe, mat og den gode praten er en viktig del av dugnaden. Tone er en viktig del av dette bildet.

Det lyser stolthet av de som deltar i dette omfattende arbeidet, en stolthet det er all mulig grunn til å gi uttrykk for siden vi her snakker om et historisk stort bryggeanlegg generasjoner vi få glede av både som rekreasjonsområde, som fiskeplass og som arena for kulturarrangementer.

"Riverside". Alt som kan være til hinder for god fremkommelighet skal bort for å tilrettelegge Klyven for bevegelseshemmede.
“Riverside”. Alt som kan være til hinder for god fremkommelighet skal bort når Klyven nå tilrettelegges for bevegelseshemmede.

Når vi nå nærmer oss slutten på arbeidet med Nordgårdsbrygga, er det viktig å legge til rette for nye arbeidsoppgaver for den driftige gjengen. Det som nå står for tur, er oppgraderingen av kystledhytta Klyven som i løpet av de nærmeste månedene skal legges til rette for rullestolbrukere og i tillegg få oppgradert uteplassen. Derfor startet vi i dag  med å rive det som rives må rundt hytta slik at denne, i tillegg til rampe og ny dør, blir tilrettelagt uten trapper og hinder for bevegelseshemmede. Som tidligere beskrevet er det Lions som finansierer denne ombyggingen av Klyven.